Zdarzyło Ci się zlecić napisanie tekstu lub poprowadzenie social mediów i nie byłeś zadowolony z efektu? Zwróć uwagę kto pisze twój tekst. Wybierz osobę, która zna twoją branżę.
Outsoursing prowadzenie social media i pisanie tekstów
Zlecanie usług prowadzenia fapege’a w social media, przygotowywanie tekstów reklamowych, copywriting oraz opisy ofert, produktów na stronie jest coraz bardziej powszechne. Nauczyliśmy się, aby delegować część zadań, które nie są naszą mocną stroną, na rzecz skupienia się na naszym core biznesie. Jednak istnieją dziedziny, które są specyficzne, ze względu na techniczną wiedzę branżową oraz specyficzny język np. prawniczy, medyczny, ekonomiczny. Znalezienie osoby, która zna się na marketingu, ale ma wykształcenie prawnicze lub medyczne może by trudne. Z kolei osoba nie znająca specyfiki danej branży i nie rozumiejąca języka fachowego nie poradzi sobie z przygotowaniem odpowiedniego tekstu.
Specjalizacja w copywritingu
Dlaczego warto znaleźć osobę, która jest marketingowcem, ale także czuje DNA tej branży?
Takie teksty czyta się przyjemnie i lekko ale także masz pewność, że są merytorycznie poprawne. Przekręcenie faktów nawet niewielkie, tutaj mogło by się okażą groźne!
Najlepszym wyborem jest osoba, która zajmuje się marketingiem i copywritingiem, a zarazem posiada wykształcenie medyczne. Wtedy jest combo – połączenie skutecznego operowania słowem z wiedzą medyczną, doskonałą znajomością fachowej terminologii, orientacją w materiałach źródłowych (książkach i czasopismach medycznych).
Dlaczego warto zlecać pisanie tekstów?
Ty jesteś ekspertem, mówisz językiem eksperta, to się nazywa klątwa wiedzy. Chcesz przekazać tę wiedzę osobie, która nie jest specjalistą – pacjentowi i niestety on Cię nie zrozumie. Dlatego istotne jest mówienia dwoma językami: specjalisty i pacjenta, aby przekaz był zrozumiały i z przyjemnością czytany przez odbiorców.
Pozdrawiam!
Agnieszka Kośla
mgr fizjoterapii